Att gräva ner sig i arbete.

Det är väl det jag gjort de senaste veckorna. 
Varvat arbete på skolan. Plugg. Ångest. Arbeta igen.
Är nästan lite skrämmande hur lycklig jag känner mig över att de tre heltids arbetande veckorna är över. 
Men intalar mig själv att det är för att jag var tvungen att plugga på kvällarna. Att det är anledningen till hur otroligt trött och sliten jag vart av att jobba.
Har förresten fått en om än större respekt för människor som jobbar i serviceyrken. Det var ett par dagar, ca en vecka, som jag från kl.8-16.30 mötte människa efter människa som jag skulle ge service till. Hålla ett glättigt och problemlösande ansikte inför. 
Jag var inte alls på bra humör när jag kom hem på kvällarna.
Som tur var verkade Jim och Fredrik ha överseende med det.
Nu ska jag plugga allt jag kan denna vecka. På fredag har jag deadline med stort D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0